برگشت

به دنبال نقاط برگشت، باید گشت یا نگشت؟

برگشت

به دنبال نقاط برگشت، باید گشت یا نگشت؟

بایگانی

پالایش نفت تهران

شنبه, ۲ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۵۹ ب.ظ

شتران، یکی از شرکتهای خوب پالایشگاهی حاضر در بورس تهران است.

امروز با قیمت پایانی 4019 ریال و با صف خرید بیش از 8 میلیونی و حجم معاملات 34 میلیونی به کار خودش پایان داد.

این روزها اکثر سهام پالایشگاهی بورس، رشد چشمگیری داشتند و همین امروز هم اکثر سایتها و کانالها، سودهای خوشبینانه برای سهام این گروه پبش بینی  می کردند و تارگتهای نجومی میدادند برای قیمت سهام آنها ...

اما من فکر میکنم که رشد زیادی از این قیمتها نخواهند داشت و اغلب آنها در انتهای دوره رشد 2 سالشون هستند و در این قیمتها ارزش خرید برای سرمایه گذار نخواهند داشت!

زمان خرید مناسب آنها سال 94 در ابتدای شروع روند صعودی و یا سال 95 و نیمه اول 96 بوده است، نه الآن!

قیمت پایانی شتران در اول دی ماه سال 94، 1474 ریال بوده!

یعنی در 2 سال اخیر، 170 درصد رشد کرده!

برای اینکه بتوانم در آینده بیشتر عملکرد خودم را ارزیابی کنم، نمودارهای شتران را میزارم اینجا تا ببینم برای چی این روزها شتران نمیخرم!!!


نمودار شتران در نرم افزار نهایت نگر



نمودار شتران در نرم افزار رهاورد365



در هر دو نمودار فوق مشخصه که قیمت به سقف کانال صعودی بلندمدت خودش رسیده و با توجه به وضعیت MACD امکان افزایش قیمت چشمگیر وجود ندارد و تقریباً به انتهای صعود سهم رسیده ایم.

من با توجه به وضعیت نمودار، این روزها سهم را نمیخرم و منتظر میمانم تا ببینم در آینده سهم چه روندی را در پیش خواهد گرفت!

من این سهم را در قیمتهای پایین خریده بودم و در تاریخی که در نمودارهای فوق مشخص کرده ام، سهم را فروختم.

در آینده در یک پست جداگانه، دلایل اشتباه خودم در فروش سهم را بررسی خواهم کرد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی